Forgetting all the hurt inside you’ve learned to hide so well

De verkar som att många som läser min blogg får fel uppfattning om mig.... jag är ingen deprimerad person.. längre. "Han" e ute ur mitt liv nu.. ja nu ska nyckelhelvetet bort o jag mår bra jag står på egna ben jag är lycklig! Lyckligare än jag varit på länge.. ja de e sant.. jag är fortfarande vilsen inombords.. känslorna går som en berg och dalbana fram o tillbaka jag vet inte riktigt vad jag vill med mitt liv mer än att jag just nu ska hitta mig själv igen efter allt som varit... de som ligger där under ytan och hänger kvar.. men de ska bort alltihoppa jag ska bearbeta av allting nu o bli en ännu starkare person. Jag e ensam o jag e stark! Ja de e prec så de är just nu! De e en bit kvar men snart e jag där ge mig lite tid bara!  
Minns prec efter nyår då jag satt o snacka me Alex på msn o han mådde jättedåligt o jag försökte peppa han att allt kommer bli bra o jag sa att 50% ens välmående beror på inställning och resten på omgivningen. Att även om allt e skit så är de ändå inställningen till situationen som gör dig glad eller ledsen. Visst vissa saker knäcker en men med en posetiv inställning så går de över och blir bra fortare, sa till alla att mitt nyårslöfte va att ändra inställning i mitt liv och bli en lyckligare person. Ja de gick ju som de gick "han" dök upp och krossade mig totalt i småbitar men sakta har jag lyckats lappa ihop mitt puzzel igen o snart e de inte många bitar kvar, jag e livrädd för att bli sårad har stängt in mig i en bubbla och inte låtit någon påverka mina känslor sen de där hände. Att en människa kan ha en sån inverkan på en annan person e helt sjukt vridet. Jag va nog ganska negativ o blind.. men som Lulu sa nyligen "de sista som dör är hoppet" och de e bara sanning i den meningen så många månader av hopp... evig väntan på något som aldrig kommer att ske.. nu har mitt hopp dött ut.. o jag står här med ett leende och en nyckel som de nu kvittar om jag har kvar el inte. Han är inte värd ett skit! Och nu har jag mått bra sista tiden. Jävligt bra o de ska fortsätta såhär. Mitt nyårslöfte att 2008 skulle bli ett bra år har än så länge uppfyllts förutom allting med "han".
Ser nu fram emot en fantastisk sommar och allt som kommer med den =)

De en sak som stör mig... ja riktigt jävla hårt stör de mig.. varför kan man inte få yttra sig hur man vill om vad man vill? Behöver man ta illa upp?? Jag skriver något du tycker är opassande el stötande.. men de e fortfarande mina tankar.. e de bättre om du el någon annan slipper veta de då? Mår alla bättre av att gå o hålla sina åsikter o tankar inne o mår alla bättre av att gå lyckligt ovetande om va folk tycker o tänker om vissa saker? Tänkte bara på de då jag läst några bloggar som sedan blivit raderade pga att folk blivit stötta.. de bara stör mig! Jag kan skriva massa dumma saker o vräka ur mig massa onödigt då jag är upprörd och arg men jag kan sedan ställa mig upp och be om ursäkt och erkänna att de kanske va en överdrift.. e jag cp.. ja antagligen.. bläääööö pallar inte nu börjar de bli för invecklat för mig själv ni fattar nog endå. Stör ni er på de jag skriver så sluta läs!

Har haft jäääävulskt tråkigt idag har mest bara suttit hemma o rullat tummarna kollat ut över ängen o dom mörka åskmolnen... Betsämde mig tillslut för att hitta på nåt så tog fram almenackan o startade photoshop för att göra en ny framsida.. ja jag har en sån där kalender som man kan byta bild i =) Mycke fiffigt tycker jag som gillar omväxling så jag gjorde iordning ett nytt fräsht (enligt mig) omslag till sen o nu e den jäääättte fin =)

  

Ja roligare än så blev de inte denna dagen haha nödvändig dag helt bortkastad åt ingenting.. Passade på o träffa Micke numera Koppo igår efter att fått veta att han inte gillar o bli kallad Micke.. tog en promenad i grimstaskogen mysigt o få komma ut o röra lite på sig.. har nu även bestämt mig för att ta tag i de här me mitt såkallade hälsosamma liv.. kan inte hålla på såhär godisråtta som jag är jag kommer snart rulla fram om jag ska fortsätta käka massa godis hela tiden. Så nu har jag köpt en Fitnesstidning för att få lite inspiration/motivation att på onsdag då Robin kommer hit sätta igång dock vet jag ju hur de brukar bli då jag träffar han... fram me stora godispåsen o cola men nu e de slut me de o ska börja gå promenader så nu vet du va du har o se fram emot Robin lilla haha =P
O nu kommer väl folk börja gnälla på mig att jag inte behöver gå ner i vikt o massa blahaaaaa men näe de kanske jag inte behöver igentligen men några kilo ska bort o jag e nöjd som jag är nu men ska jag ut på stranden även nästa sommar så måste jag fan ändara mitt ohälsosamma liv o ta hand om mig själv (LULU VART ÄR DU?????) Ja de va mycke lättare då hon bodde hos mig då hade jag någon o bevisa hur duktig ag kan va för.. motivationen va på topp.. nu e den som bortblåst behöver en ändring inte bara för nu tills jag nått mina "mål" utan en omvändning för resten av mitt liv vi alla vet att några veckors bantning inte ger spec mycke i de stora hela. Så ska försöka göra en bättring för ett hälsosammare liv även i framtiden.. bla bla hur många gånger har jag inte sagt så då? Önska mig lycka till!





Kommentarer
Postat av: LillRobin

jag kan säga att de här blogg inlägget berörde mig på nått sätt, ja blev nästan tårögd av nån anledning, gissar på de e pga va "han" gjorde mot dej" du vet ju också va ja tycker om han och varför ja tycker som ja gör! de där me godis lät gott å bra.. men promenader?!? hallå??? okej de kanske va min idé att gå på promenad.. men de talar vi inte högt om :P och ja gillar verkligen din lilla "Logo"



puss på dej sweetie

Postat av: LillRobin

PS, ditt omslag till almenacken e hur fint som helst =) och du e grym på PS :D

2008-06-24 @ 03:29:13
URL: http://r0b1n.blogg.se/
Postat av: Lulu

Jag står här med ett leende och varm i hjärtat av många anledningar och känner att jag var ganska mkt inblandad i 'basiskt läge' i detta inlägget ;)



Puss på dig gullhjärtat mitt

2008-06-24 @ 15:10:15
URL: http://lulu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback