Baby when the lights go out

Kan ju börja me att säga att jag va på La Mode XL på Cafe opera me Lulu o två av hennes vänner i torsdags skrapade ihop pengar ur sparbössan för att ha råd me detta spektakulära event som verkade va hur grymt som helst.. hade jag vetat hur de skulle vara så hade jag inte ens gått fit om jag fått betalt för de för de va fan de sämsta någonsin för att jag själv ska bespara min tid på detta skit så kopierade jag från http://lulu.blogg.se/ en sammanfattning av kvällen:


image90

Kopierat från Kära Laz och håller med till 110% 

"Jag ska nu ranka de sämsta arrengemangen som jag varit på i Sverige:
1:a La mode - David Guetta etc
2:a La mode - David Guetta etc
3:a La mode - David Guetta etc
4:e Delad La mode - David Guetta
etc med David Guetta etc


Jag har själv arrengerat en nyårsfest för 2000 personer där garderoben rasade och folk blev förbannade och ville ha pengarna tillbaka. Men....... Jag har aldrig stått i 2!! köer för att komma in på golvet där main-acts spelat. En halvtimme för att komma upp för första trappan en kvart för andra trappan. Mina kompisar kom 5 minuter efter mig och då var uppgången stängd. Glöm att pissa du var instängd när du väl kom in på golvet, ingen in ingen ut. När vi sen kommer till musiken så Ashez du är ung men ibland så har du lika rätt som gammelsmurfen. Jag har aldrig varit med om mer crowd-pleasing music. Jag vet inte vad som var värst, när Guetta spelade Love on me eller vad den nu heter. Eller när hela stället börjar sjunga den här gamla vm-låten som alla italienare på Ibiza sjöng för 2 års sen. Det funkade i breaket på DC10 när alla satt ner och en italienare ställde sig upp och rantade. Då var det real OK.


Nu låter jag jävligt dizzig men jag är också hemma hos mina vänner i Bromma kl 0230. Mer behöver inte sägas när folk som känner mig vet att jag ALDRIG lämnar ett ställe före sista personen gått. Nu har jag skrivit av mig lite ilska så här kommer några snabba plus och minus från mig

- kom 00.10 och gick 03.15:
+ insläppet, stod cirka 5 sekunder i kö.
- "utsläppet", totalt kaos nere vid garderoberna, och som Henry säger, det såg inte ut som att det gick att ta sig upp. Rätt trist om man degat nästan 300 spänn och inte får komma in...
+ Flera barer som det var hyfsat lätt att beställa i.
- 63 spänn för en 33cl-flaska är ytterst tveksamt.
+ Ganska bra ljud om man stod mitt på dansgolvet, bra tryck i basen.
- Dåligt ljud på alla andra ställen. Dessutom dog ljudet minst två gånger och det var tyst i ett par minuter.
+ Mycket ögongodis (läs: tonårstuttar) att titta på.
- Ögongodiset och deras sällskap vet inte hur man beter sig när man är ute "på lokal" eftersom de är så unga. Det är inte okej att kasta sig runt helt handlöst om man har 15cm stilettklackar, eller att spruta öl på alla omkring sig, dessutom förstår jag inte varför man måste ha världens största väska med sig som man hela tiden måste slå in i precis alla som är i närheten.
+ Guetta droppade några riktiga bomber.
- Guetta spelade "Love is Gone" i 20 minuter av sitt set.
+ Folk verkade med på noterna och var uppskattande inför publikfrieriet.
- "Seven Nation Army"-wö-ö-ö-ö-ö-ö är... Jag saknar ord. Kvällens roligaste: att SHM-killarna slaktar alla de tar hit, först var det Bob Sinclar som fick skämmas och se ut som en amatör och nu gjorde de slarvsylta av Guetta också. Sverige rular!

Kvällens tråkigaste: var jag än ställde mig i lokalen så kom en Amanda Jensen-wannabe och hennes kille och ställde sig precis framför mig. De skulle dansa bugg, hoppa runt som mongon (allra helst på mina fötter, med en riktigt fet blånagel som minne av det), eller bara stå rakt upp och ner och prata. Båda var givetvis typ 190 så att jag inte såg ett skit. Att min polare stack efter 20 minuter för att det var för varmt var inte heller så kul. Avslutningsvis så har jag insett att det är synd om bratsen, de måste ha ett helvete på vintern när de i ett 45-grader varmt rum måste klä sig i mössa, halsduk, handskar och ha minst två lager under en varm jacka för att inte frysa... Stackarna! Dessutom verkar ingen ha informerat dom om att det inte går att gå rakt igenom folk.

Jag brukar ju sällan posta någonting, men nu känner jag mig tvungen. hatar att låta som en sur-farfar, jag brukar väldigt sällan klaga på någonting sånt här utan försöka se det ljusa, men... trots jobb imorgon kl.8 ville jag ändå se på spektaklet, så möter upp med mina vänner nykter halv ett, då vi går in. sen får jag stå i en stor klunga nedanför trappen till terassen utan att de släpper in någon. när man frågar vad som händer så säger vakterna att det är "stängt där uppe!!!".. efter nästan en och en halv timme ger jag upp, frågar flera vakter om vem jag ska prata med för att få pengarna tillbaka då jag inte har betalat 260 spänn för att inte få komma in på dansgolvet. alla rycker på axlarna med svaret "jag är bara vakt, de ansvariga är nånstans därinne". sjukt tråkigt och sjukt dåligt, jag hoppas verkligen att jag ska få pengarna tilblaka. 260 spän för att stå och bli puttad fram och tillbaka i 1½ timme kämns inte så jävla värt helt enkelt."



Jag fyller på med lite mer meningar
Så jävla bortkastade pengar!
Kom dit vid 12 MASSOR med folk utanför. Var tre uppdelade köer, men vilken kö var till vad? Frågade massor med folk och alla sa det var biljettkön.. Men det stod blandat folk som inte hade biljett och hade. Hittade en bra kö och kom in snabbt! Mkt folk redan då, svansar omkring på terassen och tar garderoben där går runt coh hör fakking Rnb/hiphop, WTF har jag hamnat! Sedan slog det en att det var uppe på övervåningen. Ställer sig i kö för att komma upp på övervåningen känner hur värmen stiger för varje långsamt steg man tog. Folk körde armbågar för att komma fram i denna svettiga folkmassa!!


Kommer knappt in på dansgolvet där Ingrosso & co spelade.. Det var ärligt som att gå in i en bastu med killar som hade skjortor som var dränkta i svett. Såg ett ljus (en balkongdörr, trodde vi).. Alla ställer sig i en kö för att komma ut men när man kommer fram så är det bara som ett fönster.. Bara och vända och försöka hitta lite utrymme och dansa på, men blir nockad av handväskor och stämplad med detta JÄVLA FAKKING klackskor!!!!!! ska aldrig mer ha klackskor på mig, pga smärtan som de kan ge andra. Får värmepanik klarar inte av och stå i bastun och försöker komma ut från golvet men går inte, det är så smockat fullt att man kan inte gå ut! Vi började seriöst få värmepanik, tillslut fick jag och min vän köra samma teknik som resten ARMBÅGA sig ut.. Gick därifrån strax efter 1.. Körde Mcdonalds och njöt av utrymmet som fanns utanför detta jävla Café Opera.


Går inte att ha sådana event i sånna lokaler, de kan ialf glömma mig och mitt sällskap.

Jävligt lack på kvällen med andra ord!


Och för att tilläga la jag ner grymt massa tid att hitta nåt i garderoben för att ens komma in på denna fittclub och förlorade många timmars välbehövd sömn och de gör mej fan ännu mer förbannad!!!

image91
[Ja ni ser ju hur road jag ser ut haha]

Kommentarer
Postat av: LillRobin

ja du de där lät ju som en väligt inte lyckad kväll nån stans, tråkigt att de ska bli så när de e så förbannat dyrt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback