Hultsfred 2009

Ja i fredags efter jobbet satte jag mig i bilen och drog från storstan ner i en av småland hålor hultsfred för att träffa bla Melle mfl och festa lite samt gå på sita 2 dagarna av hultsfredsfestivalen. Tack söta Melle som fixade fram ett gäst armband till mig =)

Kom ner vid 21.30 och satt o festa lite me gänget här nere innan vi drog till festivalområdet vid 23. Festade vidare där inne innan vi drog in på teaterladan o kolla på Dead by April, känndes som om de va för mycke playback (??) om inte så sjöng han jävligt bra haha. Men iaf så blev de öltältet efteråt. Kul och träffa alla här nere igen mycke minnen kommer med denna festival.. bra som dåliga. dock någon som saknas vid min sida då jag lullar runt på dessa gator! Vid 3.30 kasta vi in handduken och bestämde oss för att lunka hem.. jag helt död efter att ha varit vaken nästan ett dygn!
Typiskt lilla hultsfred att de såklart fick för sig att regna på lördagen regnar fan alltid i den här lilla hålan dock så mysigt här nere =) är glad att jag slipper bo på sunkcampingen i leran tillsammans med alla drägg! Seglördag el ja jag har varit seg hela helgen har mest uppskattat sällskapet inte mycke festival kvar här längre dom har ju sågat ner hela skiten!
Blev lite chockad vad hultsfredfestivalen har blivit mot vad den en gång var. Den stora fjortisfestivalen är nu bara en liten plätt mot va den va innan och som slutar typ spelningarna vid 2??? vad hände med Atlatis vårat kära stomptält som va öppet till 6-7 på morgonen?? Mycket besviken! Nu går hultsfred i graven! Lär dock bli mer röjj här nästa helg då metallica spelar.. kanske borde åkt ner då istället?? Avslutade kvällen med en fantastisk låt från Lars Winnerbäcl som får mig tänka på dig och sen massa glada toner från SMK (Slagsmålsklubben) som som vanligt levererar och är galna!

Nu sitter jag här hos melle i min ensamhet o väntar på att pojkarna ska jobba klart sen blire tacos innan jag drar tillbaka till verkligheten i storstan! Och imorgon blire första dagen på sista arbetsveckan innan 3 veckor semester! Ska nog när jag tänker på de även ta o boka biljetter till Tyskland nu så vi kan gå på Nature One *wohoo*

Ja jävligt uttråkad! Nu ska jag försöka käka nåt sen måste jag hitta på nåt kanske gå en promenad??

Jag försöker träffa andra
men det är inte så lätt
jag har försökt att tänka bort dig
på alla sätt
det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback