Livet är en komedi för den som tänker - En tragedi för den som känner

Vet att flera blev nyfikna av mitt förra inlägg fölera som hört av sig och frågat.. kanske dags att avslöja vad som egentligen hände i helgen. Åkte som ni vet ner till Norrköping.. el ja för att vara mer exakt till Krokek som ligger brevid kolmården, för att hälsa på bästaste Robin som är på besök från irland. Kom ner och hade en lugn trevlig kväll... dock av vissa skäl fick vi inte mycke sömn, detta går jag inte in på då de är Robins privatliv. Jag sov väl ändå okej han sov typ inget alls... massa strul *stackars*
När vi väl kom upp på lördagen så va vi galet slitna, drog iväg till norrköping för att gå på förfest hos T. Nämner inga namn då de kan vara känsligt. Efter en timme på förfesten kl är då typ 17.30 så ska alla röra sig mot festen vi blir rbjudna skjuss av T och hans tjej som vi gladerligen tackar ja till. Går ner i bostadens privata garage och efter att ha rullat ca 10m så kommer 2 killar gående. Stannar vid bilen och T vevar ner rutan för att snacka me killarna. Dom e trevliga och börjar snacka om festen vi ska på. Efter nån minut om ens de drar en av killarna fram en polisbricka och säger att han är från polisen. Dom vill att vi alla ska legitimera oss. De börjar ju bra och lugnt dom är trevliga och så.
Dom tar ut oss en och en och börjar visitera våra fickor efter droger och ställer massa frågor om festen drogor och om oss. De kommer ner några poliser till varav en tjej. Efter några minuter drar en av poliserna fram ett fynd ur T's ficka... en liten påse med pappersbollar som är fyllda med vitt pulver. Min första tanke va "NEJ! Nu blir jag inblandad!" Dom bestämmer sig snabbt att dom ska kolla igenom oss nogrannare nu när dom fyndat.


Den kvinliga polisen går igenom min väska = mitt liv! Hon drar fram en karta med migräntabletter, en karta med en annan sorts migräntabletter, en karta med värktabletter, en karta med huvudvärkstabletter.. hon börjar snegla på mig och säger "shit va piller du har! Behöver du verkligen allt de här med dig?" Vad svarar man på de... dom ligger altid i väskan ifall nåt skulle hända... hemma gör dom välk ingen nytta? Tillslut drr hon fram en karta med lugnande, toittar på mig och säger "du är medveten om att de här pillerna är drogklassade va?" Jag får en chock... de e ju mina piller jag fått från KS mot panikångesten.. hon e inte alls med på mina bortörklaringar i början men verkar köpa argumenten tillslut. Hon bestämmer sig sen att strippa av mig typ alla kläder helt öppet i garaget. Jag fick behålla strumpor och trosor typ... tom BHn fick jag ta av mig för genomsökning. Självklart hittar hon inget och vänder tillbaka för att dikutera med sina kollegor. Dom hittar inget mer än så. Dom bestämmer sig för att ta med sig T och även för att ta med sig Robin fst han inte hade ett skit på sig...?
Mig släpper dom men säger att jag inte får ta med mig mina piller dom går med på att jag får lägga dom i handskfacket i bilen som tillhör T's tjej C så jag kan ta hennes mobilnummer och få pillerna dan efter. Dom tillägger även att om dom ser att de inte finns recept så ska dom komma och hämta mig. Även att om jag tar med mig pillerna på festen och blir tagen där så blir jag anhållen för narkotikainnehav och misstankar om att sälja drogklassade preparat... varför nu någon skulle vilja ha lugnande på en hardstylefest som håller på från 18-03 *humm*
Efter att ha hotat C med diverse grejer om att hon e medbrottling osv så släpper dom oss. C kör mig till festen där de är typ 1km kö och jag e ensam och ledsen och chockad och kall... varpå jag får panikattack. Ringer Melle och storgråter i tel. Han kommer ut lugnar ner mig och håller mig sällskap i kön. Efter ca 1h så släpps Robin och kom till festen... gissa hur party vi va? Nä prec inte de minsta.. de hade säkert varit en gryyym kväll och en gryyym fest om inte vår svenska polismyndighet förstört kvällen. Desstutom va de 100tals civilsnutar på festen som plocka folk hej vilt. Ca 7 st som va i vårat sällskap som jag vet blev intagna för att bli visiterade och lämna drogprover. INTE OK! Vi kasta in handuken redan vid 12-tiden på natten..


Nog om de och till gladare saker!! Nu va de dags att fixa naglarna igen! Catha fixade den här gången lila/silver jättefint!! Nu ska de snart sovas!!





Kommentarer
Postat av: Julle

Usch fyfaaaan... d där lät verkligen inge kul. Kan helt klart tänka mig att det dödade stämningen rejält. Massor med kramar

2010-11-10 @ 07:10:54
Postat av: Roddan

Snuten kan trakassera o arrestera... borde det inte finns några som helst hinder för dem eller ska det vara så att de kan hålla på hur som helst?? tvi tvi fyfan för systemet som bara blundar medan oskyldiga få tugga!!!



2010-11-14 @ 10:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback