When the future comes knocking

Idag fredag alltså... ärligt talat hade de kunnat varit vilken dag som helst har ingen koll alls på dagar datum nätter eller dagar... De är allt desamma. I onsdags var alltså operationen.

Vaknade vid 5.15 på onsdag morgon, hoppade in och duschade inför att åka mot KS. Vid 5.50 kom mamma och hämtade upp mig och körde in mig till KS där jag blev omhändertagen av massa gulliga sköterskor, fick massa lugnande som dock inte riktigt räckte hela vägen. Helt sjukt va jag va ett vrak.. grät och frös och låg i nån väntsal för att sen knata in i operationssalen och vinka hejdå till mamma. Sen minns jag inte så mycke mer. När jag kom in i operationssalen va de svinkallt trodde typ jag skulle frysa ihjäl. Va en sköterska och en kvinlig narkosläkare som pratade lugnt med mig och höll mig i handen. Prec innan de va dags att somna kom hon som operarade mig in och tog mig i handen och log vänligt mot mig. Kändes ändå skönt då jag kände redan från första stund att jag litar på henne.

4h senare rullas jag ut ur operationssalen och in i uppvaket. Låg sen på uppvak i 3-4h men minns inte så mycke minns bara att de va en mörkhårig sköterska som va o peta på mig typ 1 miljon gånger och fråga hur jag mådde.
Har en hel del minnesluckor från allt som skedde, men när de va dags att åka upp till avdelningen igen kom de en sköterska som säger att jag har besök som väntar på mig uppe på avdelningen. När jag kom upp får jag syn på Helena som kom förbi med Melvin i famnen och hennes mamma i bakgrunden. Jag va fortfarande inte helt vid medvetande efter narkosen minns inte va klockan va eller va hon sa minns bara att hon va där och lämna en blomma. Blev så himla glad att vakna upp och se ett bekant ansikte.

Mamma och pappa kom förbi senare framåt 18.oo på kvällen och fler patienter rullades in på rummet där jag låg samtidigt som flera av dom fick besök och de va sköterskor överallt.. resulterade i en rejäl panikångestattack. Tack för den mörkhåriga sköterskan som tog hand om mig, höll mig i handen och satt med mig nästan 45min för att lugna ner mig igen. Måste nästan ta reda på va hon heter och åka dit och ge henne en blomma för jage  så tacksam att hon rädda mig ur paniken som kom från nowhere. Mamma och pappa satt typ förskräckta och bara titta på medans jag började kallsvettas blev kritvit och andades oregelbundet och typ försvann i nån gråtattack. Jävligt scary fy faaaan.

Efter att dom gått och de lugnande hade kickat in kunde jag äntligen få sova, dock inte länge eftersom jag hamna i sånt rörigt rum. 2 damer låg och snarkade för fullt en vimsade runt och trodde de va morgon var 5e minut och den sista låg me lampan tänd fram till kl 5 på morgonen och läste en bok. Verkligen noll respekt för att man delar rum med massa andra.. sucka.

Torsdagen började redan vid 6 då de va medicinrond, efter de frukost sen ner till öron näsa halsavdelningen för att få en sån där jävla kamera nerkörd i näsan igen. Om jag säger smärta så vet ni ungefär hur skönt de va då man e svullen efter operationen och redan har ont i hela överkroppen och sen på de få en slang me en kamera nerkörd i näsan.. ingen hit = Tinis skriker AJ!! Fy fan va ont de gjorde!
Tack och lov va de över sen.. mamma kom och hämta mig redan vid 10-11 på torsdagen och körde mig till henne, och där är jag än. Min söta mamma är den som fått tackla mitt gnäll på smärtor i rygg nacke hals osv osv.
Så nu e de väsrta över antar jag, känner mej som en gammal rutten tant som inte kan röra sig hur man vill och sitter o gnäller över krämpor haha. Ja de går nog över så småningom.
Tack söta Oskar som kom förbi men en typ 2-3m lång gossedjurslarv haha så stört. Och tack bror, Matte, Helena och Melvin som va förbi igår. Kul att få träffa lite folk då man sitter här instängd med noll ork. Nu ska jag inte skriva mer ingen som ens orkar läsa.. el ja nån stackare kanske lyckades ta sig till slutet? Tack alla igen för allt stöd och speciellt tack till den underbara sköterskan som höll min hand då jag fick panik <3
Nu är början på mitt nya liv!!

Kommentarer
Postat av: Patric

Du är allt bra stark du Tina .. många kramar från mig.

Bli bättre nu!

Postat av: Julle

Vilken kämpe du är Tina och väldigt starkt av dig att orka skriva massa här, så vi som bryr oss kan få veta hur det går även om man inte haft tillfälle att prata med dig själv. Hoppas verkligen att allt går åt rätt håll från nu och ska bli kul att träffa dig å krama dig igen snart. Många tankar har riktats åt ditt håll de senaste veckorna ska du veta, hoppas att det stöd man försöker ge om än på distans är till hjälp för dig.



Puss på dig älskade TiNi

2010-09-10 @ 23:30:10
Postat av: doter

TINA!

LETS FIGHT THIS SHIT!!!



Du fixar detta! Inget snack!



Allt man inte dör av... GÖR EN STARKARE!!!



Du kommer bli ännu starkare än du redan är!



STAY STRONG!!!



KÄRLEK

2010-09-12 @ 04:02:03
Postat av: Simon

Tänker man positivt klarar man allt! kawabanga!

2010-09-13 @ 14:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback